keskiviikko 31. elokuuta 2011

Palapelejä

Hieman viiveellä laittelen näitä kesäompeluksia...

Viime aikoina ompelut ovat olleetkin aivan jäissä, jospa sitä syksyn tullen taas aktivoituisi.




Tämä ajatus on odottanut toteutustaan pitkään. Tilkkuja on laatikkokaupalla ja jossain näin ihania toteutuksia.

Näistä mielestäni tämä ensimmäinen eli Pikkusiskon kappale onnistui paremmin väriyhdistelminä. Ja sattuipa neidillä olemaan H&M:n vihreä-pinkki-punaiset sukkiksetkin, jotka sopivat tähän kuin nakutetut! Takakappale tässä tunikassa on yksiväristä pinkkiä interlockia.









Isosiskon tunikassa tuo Marimekon raitakangas edessä ei sitten loppupeleissä ihan natsannut kokonaisuuteen.

Rinnuksen yoyo -ruusukkeen napin olen virkannut joskus kädentaitomessuilla.








Elsebeth Gyntherin mallilla ompelin hatun Pärnun reissulle ja hellehatulle totisesti olikin tarvetta. Nyt kesä alkaa olla kauniita muistoja vain, mutta on tämä syksykin ihanaa aikaa!

torstai 21. heinäkuuta 2011

Minnie

5-vuotias Isosisko halusi kesämekon tästä JNY Designin pilvijoustofroteesta.

Minulla oli sitä vain puolen metrin pala , eikä ihan simppeliä pitkää mekkoa siitä saanut. Muistin tämän jo pitkään kokeile-listalla olleen Ottobren Minnie -liivimekon kaava ja tein sillä.







Nafti pala tuohonkin oli ja jouduin lyhentämään helmaa muutaman sentin, jotta kangas riitti. Alkujaankin tuo kaava on lyhyt, ennemmin tunika kuin mekko. Muuten kyllä kiva kaava, ensi kerralla sitten lisään helmaa pituutta.







***


Ja vielä tarkennusta edellisen postauksenpäivittymisongelmaan eli sivu kyllä latautuu normaalisti, mutta noiden seuraamieni blogien päivitykset ei. Siis ensimmäisenä on edelleen sama postaus kuin aamulla ja sen alla lukee, että päivitetty 5 minuuttia sitten...

Käyn sitten katsomassa päivittyneet listat muutamassa blogissa, joiden blogilistat ovat aika lailla samanlaiset kun omani.

keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

Huh hellettä!

Onpa ollut ihana ja aurinkoinen kesä! Ja lämmintä on riittänyt.

Muutaman hellemekon olen saanut neideille ommeltua.

Näiden kaava on Ottobren hihattoman paidan kaavasta jatkettu.





Ihana Punahilkka -trikoo Ikasyriltä.




Norsukangas Jofotexilta.




Ja hippikukkajoustofrotee Metsolasta.

Kanttaukset kaikissa on JNY Designin interlockia, yksillä langoilla siis mentiin taas.



***


Pitäisikö tätä blogia muuten jotenkin päivittää?

Tuntuu avautuvan nyt niin hitaasti, eikä seuraamieni blogieni postaukset päivity kovinkaan nopeasti.

keskiviikko 18. toukokuuta 2011

Hello Kitty sä rakkahin oot..













Neideille hameet JNY Designin trikoista H&M:n Hello Kitty -merkeillä omalla kaavalla.

perjantai 29. huhtikuuta 2011

Kevättä!

Isosiskolle norsuhame.






Ja kevääseen pipoja.






Kaikki kaavat ovat omia muokkauksia.

perjantai 4. maaliskuuta 2011

Kodin keskus

Pitkästä aikaa ajattelin laittaa kuvia omasta kodistamme.

Näissä siis kotimme "keskusalue" eli avoin olohuone ja keittiö.







Kotimme on lapsuudenkotini, joka on rakennettu vuonna 1985 ja meidän toimesta kokonaan remontoitu vuonna 2006-2007. Harmittaa, ettei ennen kuvia ole, paitsi tietenkin perhekuvia lapsuudenkodin ajalta.







Nuo kaiuttimet ovat ikuinen kiistakapulamme mieheni kanssa. Ne ovat hänen itse tekemänsä, ja kuulemma aivan erinomaiset. Minun sisustussilmääni ne eivät miellytä alkuunkaan. Olemme päässeet asiassa kompromissiratkaisuun eli tarkoitus on tapetoida ne jollain mustavalkoisella tapetilla eli siis tulevat sitten kunnolla näkyviin ja hauskana (toivottavasti...) yksityiskohtana, kun ei kerran poistaakaan voi.












Vuosien etsimisen jälkeen saimme olohuoneeseen kiiltävän valkoiset laatikostot (cd- ja dvd-levyille ja lehdille) ja tv-tason. Haluamamme kokoisia ei valmiina mistään löytynyt, joten nuo mieheni muokkasi Ikean kylpyhuonekalusteista (joissa rungotkin ovat kiiltävät) ja tasot tilasimme AKA-keittiöiltä.

Olemme oikein tyytyväisiä!








Ja kuinka nautinkaan siitä, että vihdoin on kauniita valkoisia tasoja, joiden päälle saa vaikka tulppaanit Aaltomaljakossa!







Keittiöön haluaisin ison valkoisen kiiltävän valaisimen pöydän päälle. Nyt siinä on Massiven valaisin, joka näkyy näissä kuvissa paremmin. Nyt siinä on Ikean luonnonvalkoiset varjostimet, jotka eivät kuitenkaan ole malliltaan niin hyvät kuin alkuperäiset.







Viimeinen kuva on täydelliseen vastavaloon, mutta siinä kuitenkin olohuone kokonaisuudessaan.



maanantai 28. helmikuuta 2011

Ehdinpäs!

Nimittäin tehdä helmikuulle yhden postauksen!

Ompelemiset on olleet edelleen ja taas aika vähissä, mutta ajoittain innostumisiakin tulee.




4-vuotiaalle kummitytölle mekko JNY Designin konekankaasta turkooseilla resoreilla. Kaava on muokattu Ottobren Tildasta ja koko on 110/116 cm.










Omalle isommalle neidille pitkä keijutunika. Kaava on oma sovellus, jonka pohjana on Ottobren Night Owl -paita. Keijukangas on Ikasyriltä ja resori Sampsukasta. Olisin halunnut tuota keijukangasta limepohjaisena, mutta aikailin tilauksen kanssa ja myöhästyin.





Isosiskolle myös velourlegginssejä koossa 116 cm.

Näitä tein kahdet, mutta toiset olivat jo menneet käyttöön ennen kuvausta.





Pikkusisko valitsi itsellensä kankaat yöpukuun, Nanson sateenkaarta ja Stenzon pilkkuja.

Yhden yön koenukuttu, siksi jo ryppyinen.


***

Ja vielä tämän esikon myötä toivotan ihanaa kevään alkua!




Eikös se huomenna ainakin kalenterin mukaan ala?! Lupaavalta näyttääkin!