sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

Hepsankeikka kertaa kaksi

Tämä kaava on ollut mielessä jo pitkään odottamassa toteutustaan.

Kaava on Hepsankeikka Ottobresta 4/2008.





Pilviversion molemmat trikoot ovat JNY Designin, valkoinen resori jostain.







Punahilkka on tilattu Ikasyristä, punainen trikoo JNY Designilta ja pilkkukangas Stenzoa ja resori Marimekkoa.






Toteutus ei harmikseni ihan vastannut ajatusta.

Kokonaisuus on aika raskas, kun tuossa tosiaan on kaksi kerrosta trikoota ja resorikanttaukset. Ja resorikanttaukset vetävät kangasta kokoon, ja taskun ompeleminen suoraan oli haastava homma. Myöskään helmat eivät leviä kauniisti, vaan kantti vetää niitä kokoon. Pitäisi saada peittarin asetukset säädettyä niin, ettei resori kiristy ollenkaan. Olen kyllä tuon koneen kanssa melko hyvissä väleissä jo nykyään, mutta säätöjen logiikka on vielä hakesessa..

No, neitonen oli hameista oikein onnellinen, joten näyttävät kuitenkin käyttöön pääsevän.






Ja joo, pipoja taas ja edelleen!

Jofotexin viimeisestä maatilatilkusta Pikkusiskolle ja norsusta sekä Marimekon pallotrikoosta aikuisten kokoinen.



***


Tänään sain kasan kankaita Michas Stoffecken kimppatilauksesta.
Sormet syyhyää jo!!

sunnuntai 4. maaliskuuta 2012

Kun on alkuun päästy

Eli pipoja, pipoja!






Nyt kaivoin jo ihanat Muru -neulokset leikattaviksi.







Pikkusiskolle pupuja ja Isosiskolle kissoja.








Kissoista olen ommellut aiemmin tytöille hameet.








Eurokankaasta kävin hakemassa kaksipuoleista liimaharsoa ja samalla mukaan tuli pala vichyruututrikoota.

Ja siitäkin syntyi pipo.







Samalla omalla mallilla kun kahden aiemmankin postauksen pipot.

lauantai 3. maaliskuuta 2012

Tähtiä




Kevätsäät senkun paranee ja pipoinnostus jatkuu!









Olen joskus (tai oikeastaan useammankin kerran..) ostanut trikoosäkin Marimekon Ystävämyynnistä ja siellä oli iso pinkka samaan noin 50 cm x 30 cm kokoon leikattua mustavalkoraidallista trikoota. Nyt keksin, että tuosta palasta saa juuri lasten pipoja!







Applikoin toiseen pipoon punaisen ja toiseen liilan tähden, molemmat on Eurokankaan velourista. Ja koristenauhapätkät sivuihin. Ötökkänauha on Farbenmixin ja apinanauha tilattu Iikku-Kiikusta.






Vielä olisi paloja yli kymmeneen pipoon...
Mutta ehkäpä nyt vaihdetaan kuosia.




perjantai 2. maaliskuuta 2012

Kevätkukkia

Mukavaa maaliskuuta!







Sehän tarkoittaa, että kevät on virallisesti alkanut ja kyllä kevään merkkejä ulkona on ollut nähtävissäkin!







Kevätmieltäkin on ilmassa ja keväisiin ompeluksiin ryhdyttiinkin Isosiskon kanssa, kun vietettiin sairaspäivää kotona.








Pipot molemmille tytöille joustofroteesta.







Isosisko suunnitteli kuvion ja värit ja autteli applikointikuvien piirtämisessä ja silittämisessä ja minä tein sitten toteutin loput.







Olisipa tuo Isosisko pian ulkoilukunnossa ja tulisipa ihana keväinen viikonloppu!

Ihanaa kevään odotusta kaikille!



***





Tässä pyörähdyskuva edellisen postauksen mekko päällä.

sunnuntai 26. helmikuuta 2012

Monta pientä elefanttia marssi näin...



Jofotexin elefantit interlockina marssivat Isosiskon tunikaan.





Kaava on Ottobre ( 4/2008) Tina -tunika, mutta pidensin tämän mekkomittaiseksi.





Koko on jo 128 cm!!



***

Pitkästä aikaa on oikein monta ideaa odottamassa toteutustaan.
Toivotaan, että niistä ainakin jotkut ehtivät toteutuakin!

Mukavaa kevään odotusta!

perjantai 24. helmikuuta 2012

Karvakorvahattuja

Hyvää helmikuuta ehdin vielä toivottaa!




Ompelin jo ennen joulua ensimmäisen pitkään mielessä olleen karvakorvahatun. Ja kaksi sen jälkeen. On vaan jäänyt tänne bloggaamatta. Koko blogi on ollut aivan heitteillä...





Tämä on aivan kirppukokoinen, koko taisi olla 36 cm.
Mallina meidän Pirkko, yksi tyttöjen suosikkinukeista.






Tämä isompi, mahtuu timmisti omaankiin päähän, on tehty velourvuorilla, kuten tuo kirppukokoinenkin. Varsinkin velourvuorilla koko saa olla pienempi, sillä hatusta tulee helposti liian iso.






Kolmas hattu on vuoritettu fleecellä ja on parhaiten mallissa pysyvä ja todella lämmin.



Kaikki kankaat on ostettu Eurokankaasta ja kaava on muokattu Ottobren (4/2003) Myssy -kaavasta.

maanantai 5. joulukuuta 2011

Ystävälle

Ystäväni toivoi 40-vuotislahjaksi itselleen tunikaa, sopivaa "päiväkotitädille".






Aikuisten vaatteita en ole juurikaan ommellut, mutta tätä Ottobren Bohemian -kaavaa on kovasti kehuttu, niin valitsin sen.





Pinkin velourin olen jostain nettikaupasta tilannut, mutten muista mistä. Yoyo-ruusuke on Marimekon pallotrikoosta ja napin päällystin tunikan velourilla. Nuo päällystettävät metallinapit olen tilannut Etsystä ja niistä olen aiemmin näperrellyt mm. pampuloita.






Mikä mukavinta, syntymäpäiväsankari oli tyytyväinen lahjaansa.

Taidan kokeilla samalla kaavalla itsellenikin tunikaa.